Nejčastější otázky
Podobné odkazy: Na co se nejčastějí ptají občané?
Otázka: Proč bych měl používat elektronický registr střetu zájmů?
-
Odpověď: Používáním elektronického registru dodržíte zákonou normu stanovenou zákonem o střetu zájmů číslo 159/2006 Sbírky, která upravuje, kdo je povinen podávat oznámení o vykonávaných činnostech, majetku nabytém v průběhu výkonu funkce a o ostatních příjmech, darech a závazcích.
Otázka: Proč právě elektronicky?
-
Odpověď: Zákonou povinnost můžete dodržet dvěma cestami. První z nich je klasická papírová administrativa a s tím spojená náročnost. Výhodnější alternativou je druhá cesta a to poskytování povinných informací pomocí tohoto centrálního registru - základní výhody elektronického registru.
Otázka: Kolik to bude stát?
-
Odpověď: Cenově je elektronický registr postaven velmi atraktivně. Za registraci do systému se hradí nízká jednorázová částka. Jedinou částku, kterou daný subjekt nadále hradí je roční paušál za používání služby. Ten umožňuje nahrávat jednotlivá zveřejňovaná data. Za méně než jednu korunu denně můžete používat systém, který Vám zajímavou a jednoduchou formou nabídne zveřejňovat jednotlivé zákonem vyžadované dokumenty.
Otázka: Jak to celé funguje?
-
Odpověď: Fungování celého systému je velmi jednoduché. Systém spolupráce a práce s registrem probíhá takto:
- Registrace veřejného funkcionáře do systému
- Výběr zvolené cenové varianty, objednávka
- Čekání na potvrzení registrace a přístupové údaje
- Ověření platby za využívání systému
- Generování uživatelského účtu, základní nastavení systému
- Krátké školení používání systému
- Vkládání požadovaných dokumentů uživatelem
- Přijetí žádosti ze strany zájemce o vstup do registru
- Ověření zákonem požadovaných informací
- Automatické generování vstupních údajů zájemce o vstup do registru
- Předání nebo odeslání vstupních údajů zájemci
- Přihlášení a časově omezené prohlížení registru zájemcem
- Konec transakce
Takto zjednodušeně lze popsat jak celý systém funguje. V naší aplikaci (centrálním registru) nenaleznete žádné záludnosti. Po několikaminutovém jednoduchém zaškolení (možno provést telefonicky) může aplikaci používat zvolený administrativní kontakt evidenčního orgánu.